Ještě než jsme vyrazili, tak jsem
měl několik otázek ohledně podmínek spolupráce a zjistil jsem následující:
- Práci je možno vykonávat jak na ŽL, tak na HPP podle dohody. V případě práce na ŽL činí plat 5 000 Kč týdně a v případě práce na HPP 4 000 Kč týdně. Peníze jsou údajně vypláceny v hotovosti a to vždy v pátek.
- Fixní část platu je vázána na splnění nějakého daného plánu, určujícího kolik smluv se má uzavřít.
Po tom co jsem se dověděl tyto
podmínky, jsem trochu váhal, zda mám vůbec nastoupit do auta a jet
s kolegyní a kolegou do „terénu“ a ztratit tak den. Nakonec jsem ale přeci
jen nastoupil zejména kvůli své zvědavosti.
Schůzky jsme měli domluveny
zhruba po půl hodinách v rámci jednoho městečka či obce a postupně jsme
spolu s kolegyní začali obcházet jednotlivé klienty. Schůzky se
realizovaly kvůli uzavírání nových smluv u klientů, kterým končí předchozí
smlouva s některou energetickou společností. Vždy se jednalo o elektřinu,
plyn či oboje, přičemž nová smlouva byla pro klienty oproti předchozí
zvýhodněna v podobě procentuální slevy vůči ČEZu.
Klienti, které jsme navštěvovali,
byli již před zhruba dvěma lety navštíveni též společností BBPG podobně jako
nyní, pro uzavření smlouvy o odběru elektrické energie nebo plynu na dobu
určitou, kde bylo též zvýhodnění oproti ČEZu.
Při splnění smluvních podmínek,
zejména pak dodržení výpovědní lhůty v případě zájmu o přechod
k jinému distributorovi, byly ceny energií nabízené prostřednictvím BBPG
podle všeho výhodnější.
Klientů jsme s kolegyní
obešli za celý den okolo deseti a ti byli s předchozí energetickou
společností asi ve dvou třetinách případů spokojeni a v jedné třetině ne.
Zhruba stejný poměr platil i pro počet nově uzavřených smluv, tedy okolo dvou
třetin klientů mělo zájem uzavřít novou smlouvu a to jak ze spokojených i
nespokojených klientů s předchozí smlouvou.
Návštěvy u klientů vypadaly
různě, někde nás vítali a uzavřeli s námi smlouvu během pár minut. Jinde
zase šlo o přesvědčování a nakonec uzavření či neuzavření. Ať to bylo záměrně
nebo ne, v každém případě si klienti nejdříve mysleli, že jsme přímo od energetické
společnosti, se kterou měli předchozí smlouvu. To zřejmě bylo způsobeno
nepřesnými informacemi či nedostatečným vysvětlením ze strany telefonistek,
které u klientů schůzky domlouvaly. Podle mě to u klientů rozhodně nebudilo
dobrý dojem, když se dověděli, že s nimi nejdeme uzavřít smlouvu od té
samé společnosti, ale od jiné a muselo se jim vysvětlovat, že my jsme pouze
obchodní společnost, která zastupuje některou partnerskou energetickou
společnost.
Za mě mohu říci, že tuto práci
bych možná dělal za předpokladu, že bych sám dopodrobna znal detaily
předchozích a nových smluv a věděl, že nové jsou pro klienty skutečně výhodné.
Dále pak, že bych sám věřil, že bude splněno, co bylo slíbeno. Také si myslím,
že by nebylo od věci klienty už i po telefonu informovat o skutečnosti, že
schůzka bude kvůli uzavření nové smlouvy s danou energetickou společností
a odkázat je na související informace potřebné pro jejich rozhodnutí se
v klidu.
Na závěr bych dodal, že ačkoliv
jsem se rozhodl tuto práci nevykonávat, tak vše co jsem viděl, pro mě bylo
užitečnou zkušeností. Zároveň však není jisté, že by společnost BBPG měla zájem
o mě v případě, že bych zájem o spolupráci měl. Není to zde totiž tak, že
by brali každého, ale vybírají si jen vhodné kandidáty.
Žádné komentáře:
Okomentovat